Wszystko jest w porządku, powinno świecić tylko z lewej strony.
Dźwięk przy zmianie biegów w okolicach 2000obr/min.
Zwiń
X
-
Dźwięk przy zmianie biegów w okolicach 2000obr/min.
Witam,
Mam problem ze swoich samochodem. Przy zmianie biegów w okolicach 2000obr/min lub mniej oraz podczas przyspieszanie również w granicach 2000obr/min słychać tak jakby szelest. Dźwięk dobiega z puszki filtra powietrza. Dźwięk występuje od zakupu samochodu czyli ok 35tyś km, samochód jeździ ok i nie ma żadnych błędów aczkolwiek dźwięk jest bardzo denerwujący. Turbina nie cieknie oraz nie ma luzów (była oglądana tylko od tej strony która nie wymaga demontażu). Spotkał się ktoś z takim problemem? Oraz drugie pytanie gdzie mogę podjechać w graniach 50km od Oświęcimia na diagnostykę, zrobić logi i ogólnie ktoś kto zna się na takich sprawach bo wiem że większość mechaników nie bardzo ogarnia te tematy
Chciałby podnieść moc samochodu ale pierwsze chcę wyeliminować ten problem.
Z góry dzięki za pomoc.
[ Dodano: Sro 26 Lis, 14 01:15 ]
Nagralem filmik i w okolicach tych 2000obr/min przy zmianie biegow wyraznie to slychac.
-
-
Przegoń fure po autostradzie i pojedzij dynamicznie po miescie. I zaobserwuj czy po tym ten dzwiek jest mniej slyszalny.
Tak zrobienie logów to dobry pomysł.
PS
W moim A3 8P mialem podobny objaw (silnik BKD) po przegonieniu po autostardzie - tak z przelotową 190 - dzwiek byl praktycznie nieslyszalny. Pojawial sie po tym jak samochód byl dluzej uzytkowany w trybie miejskim.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Po zakupie auta przy przebiegu 105tyś od razu po kilkuset km turbina w czasie jazdy wyłączyła się ale było to tylko raz i już nigdy więcej się nie zdarzyło . Aktualnie przebieg 140tys. Jeżdżę raczej dynamicznie, po autostradzie kilka razy zdarzał się krótki przelot z prędkością 190km/h.
NIe udało mi się zrobić logów grupy 000 vcds lite wypluł komunikat że muszę sie zarejestrować.
Poniżej logi (jeżeli są jakieś błędy w robieniu logów to proszę o wyrozumiałość - pierwszy raz je robiłem):
Dynamiczne (Ciepły silnik, 3 bieg 1500obr/min gaz w podłogę i do 4500obr/min).
grupa 11 http://vaglog.pl/log_195639.html
grupa 10 http://vaglog.pl/log_195638.html
grupa 08 http://vaglog.pl/log_195637.html
grupa 03 http://vaglog.pl/log_195636.html
Statyczne (z przegazowaniem)
grupa 11 http://vaglog.pl/log_195641.html
grupa 03 http://vaglog.pl/log_195640.html
Z góry dzięki za analizę logów
Dzwoniłem do jednego zakładu blisko mnie zajmującego się turbinami i powiedzieli że za 100zł mogą sprawdzić szczelność układu jakimś urządzeniem i samo czyszczenie turbiny bez wymontowania turbiny 300zł. Wymontowanie u mechanika ok 200zł.
Komentarz
-
-
Raczej chcialbym uniknac regeneracji jak samo czyszczenie mogloby wystarczyc..
Patrzac na logi widac chyba ze wlasnie kolo 2000obr jest wieksze doladowanie niz byc powinno. Ale czekam na obeznanych w temacie
Sprawdzil bym ta szczelnisc ale nie wiem czy logi mowia ze jest mozliwa jakas dziura gdzies.
Komentarz
-
-
andreaw317, Miałem podobny objaw jak u Ciebie. Może minimalnie ciszej. Zauważyłem u siebie (1.9 ASV) po wyczyszczeniu EGR. Nie mogłem zlokalizować usterki. Po przejechaniu +/- 10.000km problem sam ustąpił.Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299
_______
Piotr
Komentarz
-
-
Nic.
Turbo ciagnie jak wściekłe. Regulacja ciśnienia działa dobrze choć widać ze jest minimalnie przypieczona.
Auto ma pełną moc w całym zakresie obrotów.
Przepływomierz dobry.
Śmiem twierdzić, ze oddanie na ten moment turbiny do regeneracji będzie wyrzuceniem pieniędzy.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Rada ode mnie.
Skoro ma byc program to:
- wymontowujesz sprezarke
- weryfikujesz stan - kierownic, wirnika i gruszki
- jesli potrzeba to czyscisz
Montujesz, robisz diagnostyke - jesli OK.... to pakujesz moda.
PozdrawiamPrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
Komentarz